Sayfa Görseli

Peynir ve Sağlık

BESLENME ÇANTALARINDA PEYNİR ZAMANI!

Çocukların büyüme-gelişme ve öğrenme süreçlerini kapsayan okul çağında, sağlıklı beslenmenin büyük önem taşıdığını kaydeden beslenme uzmanları, özellikle sabah kahvaltısı ve beslenme çantasına dikkat çekiyorlar.

Uzmanlar velilere, çocukların keyifle tüketeceği az tuzlu atıştırmalık peynirler, Sürmeli peynirli tam buğday ekmekleri ile taze meyve gibi besinlerin beslenme çantalarına koyulmasını öneriyorlar.

Okul döneminde sağlıklı beslenen çocukların hem zihinsel hem de bedensel gelişimi olumlu yönde oluyor. Yetersiz ve dengesiz beslenme ise çocuklarda; şişmanlık-zayıflık, kemik/diş sağlığı bozuklukları, demir yetersizliği anemisine ek olarak diğer mineral ve vitamin yetersizlikleri görülebiliyor. Özellikle okula yetişme telaşıyla kahvaltı masasına oturmayan çocukların vücut gelişimi ve okul başarısı düşüyor.  Okul döneminde yaşanan kahvaltı probleminin çözümü ise sağlıklı bir beslenme çantası hazırlanması ! Uzmanlar çocukların beslenme çantalarında fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler ve kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi kuru meyvelerin yer almasının hem çocuğun okul başarısını olumlu etkileyeceğini hem de beslenme dengesini koruyacağını ifade ediyor.

Beslenme çantasında mutlaka olması gereken besin grupları var. Özellikle peynir, içerdiği yüksek kalsiyum ve fosfor ile çocukların kemik ve diş gelişimini destekliyor, kaliteli protein içeriği ile de hem doku ve kas gelişimini destekliyor hem de uzun süren tokluk sağlıyor. Sandviç, börek ya da tostlarda tüketilebilen peynirler ile Burgu, Topi gibi az tuzlu ve eğlenceli peynirlerle beslenme çantaları daha sağlıklı ve pratik atıştırmalıklarla doluyor.