Sayfa Görseli

Hikayemiz

HABERLER

20

Mayıs

2018

Türkiye’nin milli markasından AB’ye ihracat atağı Türk peynirleri 16 yıl sonra Muratbey ile Avrupa sofralarında

Türkiye’den Avrupa’ya süt ve süt ürünleri ihracatı yasağının kaldırılmasıyla ihracat yapabilme onayı alan Muratbey, Avrupa Birliği ülkelerine ilk ürünlerini gönderdi. Sağlıklı ve yenilikçi peynir çeşitlerini dünya pazarlarına ulaştıran Muratbey, ihracat onayıyla birlikte kendi alanında tek olan ürünlerinin satışını AB üyesi ülkelere yapmaya başladı.

Bakanlık resmi tanımıyla “Avrupa Birliği Ülkelerine İhracat Amaçlı Onaylanacak Süt İşletmelerinin Kontrol Prosedürü” iznini alan sayılı firmalardan olan Muratbey, AB’ye ilk ihracatını gerçekleştirdi. İnovasyona verdiği önemle Türkiye’de peynirin gelişimine yön veren Muratbey, lezzetli Türk peynirlerini artık Avrupa’ya da ulaştırıyor.

Ülkemiz adına büyük bir başarı elde edildi

2002 yılından bu yana Türk markalarına uygulanan yasağın, ihracat çalışmalarının önünde ciddi bir engel teşkil ettiğini belirten Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Avrupa’ya ihracat yasağının kalkması ülkemiz için çok önemliydi. Bu yasağın kalkmasından sonra Avrupa Birliği’nin üretim sürecine getirdiği sıkı denetimlerden geçerek bu izni almaya hak kazanan sayılı firmalardan biri olmayı başardık. Geçtiğimiz ay ise tüm denetimlerden geçerek AB’ye ilk ihracatımızı gerçekleştirdik. Almanya, Hollanda, Fransa gibi ülkeler başta olmak üzere 6 Avrupa ülkesine pek çok ürün çeşidimizi ihraç etmeye başladık. Yıl sonuna kadar tüm AB ülkelerine ulaşmayı hedefliyoruz.”

İhracat rotalarını genişleten bu hamlenin Türkiye’nin ekonomisine de önemli katkılar sağlayacağına inandıklarını belirten Necmi Erol; ‘‘Muratbey olarak kendi alanında tek olan ürünlerimizi Avrupa pazarıyla buluşturmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Özellikle süt ve süt ürünlerinde oldukça başarılı olan ülkelere ürünlerimizi ulaştırmak milli bir başarıdır. Başta Burgu olmak üzere yenilikçi ürünlerimizle ihracatımızın ciro içindeki payını yüzde 5‘den 18’e çıkarmıştık. Avrupa ihracatı ile de bu oranı iki katına ulaştırmayı hedefliyoruz. Ürünlerimizin AB pazarına girmesiyle birlikte TV ve sosyal medya üzerinden iletişim çalışmalarımız ağırlık kazandı. Aldığımız geri dönüşler oldukça sevindirici. Elde ettiğimiz bu başarı, 2018 yılı büyüme hedeflerimize ulaşmamızı sağlayacak.”

 ‘‘Avrupa’ya ihraç edilecek süt ürünlerinin kapısı aralandı’’

İhracat yaptığı ülke sayısını artıran Muratbey, Avrupa ülkeleri dışında ABD, Japonya, Ortadoğu ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Balkan ülkeleri, KKTC gibi dünyanın birçok ülkesine ürünlerini ulaştırıyor. Türk peynirini dünya sofralarıyla buluşturan Muratbey, Türkiye’nin ihracatını ve markalaşmayı artırmayı planlayan Turquality Marka Destek Programı’na alınan firmalar arasında da yer alıyor.

16 yıllık aradan sonra Avrupa’ya gerçekleştirdikleri ilk ihracat ile birlikte Muratbey olarak Türkiye’den Avrupa ülkelerine ihraç edilecek süt ürünleri kapısını araladıklarını belirten Erol; ‘‘Turquality’nin de bizlere verdiği destek ve güçle hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz. Avrupa’ya ulaştırdığımız ilk ürünler sonrasında rafları yakından takip ettik ve gördüğümüz sonuçlar, aldığımız dönüşler bizi çok mutlu etti. Avrupa’nın, Muratbey’in Türk lezzetlerini sofralarında görmek istediğini bir kez daha anlamış olduk. Kaliteli, lezzetli ve inovatif ürünlere sahip bir marka olarak dünyada Türk peynirini marka haline getirmek istiyoruz. İhracat gerçekleştirdiğimiz diğer ülkelerde yapacağımız reklam çalışmalarıyla da marka bilinirliğimizi artıracağız’’ dedi.

Ar-Ge merkezleriyle sektörde fark yaratıyor

İnovasyona verdiği önemle Türkiye’de peynirin gelişimine yön veren Muratbey, 30 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisi, 400 ‘ü aşkın çalışanı ve günde 700 ton süt işleme kapasitesiyle Türkiye çapında her gün 30 bini aşkın satış noktasına ulaşıyor. Muratbey Ar-Ge'ye verdiği önemle üretimden teknoloji süreçlerine kadar araştırma geliştirme yatırımları yapıyor. Bu amaçla iki Ar-Ge merkezi hayata geçirdi. Ürün Ar-Ge Merkezi ve Makine/ Teknoloji Ar-Ge Merkezi’nde geliştirdiği makine, inovatif ürünler ve sistemlerle Türk sanayisinde katma değeri yüksek ürünler üretilmesine katkı sağlıyor. Özellikle inovatif ürün Burgu, benzersiz formu ve lezzetiyle dünyada ve Türkiye’de tek olma özelliğiyle dikkat çekiyor.  Muratbey’in hem Makine/ Teknoloji Ar-Ge Merkezi hem de Ürün Ar-Ge Merkezi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından akredite edildi ve “Ar-Ge Merkezi Belgesi” verildi. Muratbey, Türkiye’de sektöründe kendi makinesini üreten Makine Ar-Ge Merkezine  sahip tek marka oldu.