1952
- Perakende sektöründe ticaret hayatına başlangıç
1965
- İstanbul Eminönü’nde küçük bir peynir dükkânı ile peynir sektörüne ilk adım
1989
- İstanbul Rami’de peynir toptancılığına geçişle büyüme yolunda önemli bir adım
1992
- Kastamonu’da ilk üretim faaliyetleri
1997
- Antalya Organize Sanayi’nde 9000m² kapalı alanda kurulu entegre süt ürünleri tesisine iştirak
2004
- Uşak Organize Sanayi’nde son teknolojiye dayalı fabrika açılışı
2005
- ISO 9001:2000 belgesi
2007
- Uşak tesislerinde modernizasyon ve kapasite artırımı çalışmaları
- Yeşil üretim için tüm sistemlerin revizyonu
2008
- İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Bursa bölge müdürlükleri, Türkiye çapında 300’e yakın çalışanı, yurt çapında bayilik ve distribütörlük örgütü, ulaştığı 7000’e yakın noktada tüketiciye erişim
- Dış pazarlara açılım
2009
- Üretim tesislerinde ISO 9001: 2008 belge yenilemesi
2010
- NATURENA grubunun pazara sunuluşu
2011
- ABD’de dahil olmak üzere yurtdışı pazarlarına yenilerini eklenmesi ve ihracat yapılan ülke sayısının 13’e ulaşması
2012
- İstanbul Sanayi Odası’nın her yıl düzenlediği İnovasyon Ödülleri’nde finale kalan ve ödül alan tek gıda firması olunması
2013
- İhracat yapılan ülke sayısının 15’e ulaşması
- Dünyada ilk ve tek olan Burgu ve Sürmeli ürünlerinin pazara sunuluşu
2014
- Turquaility Marka Destek Programı’na katılım
- Muratbey’in "Tanınmış Marka" unvanını alması
- Başta AB ülkeleri, ABD, Rusya, Kuveyt, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Fas, olmak üzere 60’a yakın ülkede Muratbey marka tescilinin alınması
- Burgu’nun tasarımı 60 civarındaki ülkede tescillenmesi ve patent alımı
- Anadolu’nun ilk 500 şirketi araştırmasında da ihracatını en çok arttıran şirketler arasında dördüncülük ödülü
2015
- Uşak Sportif Basketbol Takımı’na isim sponsoru ve ana sponsor olma
2016
- Muratbey Topi’nin yenilikçi ürünler ailesine katılması
- Global belgelendirme kuruluşlarından ICERTIAS’ın 100 kategoride gerçekleştirdiği ve hane halkının değerlendirmeleri ile belirlenen ‘kalite’ araştırmasında taze kaşar kategorisinde QUDAL madalyası alınması
- ABD’de düzenlenen ‘Expo West 2016 California Gıda Fuarı’nda Muratbey Burgu, Muratbey Topi ve Muratbey Sürmeli peynir çeşitleriyle uluslararası tanıtım
2017
- En iyi müşteri deneyimini yaşatan markaların ödüllendirildiği A.L.F.A (Actionable, Leader, Fast, Ambitious) Awards’ta, süt ve süt ürünleri kategorisinde müşteri deneyimini en iyi yöneten marka ödülü
- FikriMühim’in MediaCat Dergisi için yaptığı araştırma ile Türk tüketicisinin mutfak alışverişlerinde vazgeçilmez ilk 3 markası arasında yer alması
- Üretim Teknolojileri Ar-Ge Merkezi için Sanayi Bakanlığı’ndan onay alınması
- Türkiye’den Avrupa Birliği’ne (AB) süt ve süt ürünleri ihracatı yapmak için Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından onay alınması
2018
- 12. kez düzenlenen ve süt ürünleri endüstrisindeki en başarılı ürünlerin değerlendirildiği “Dünya Süt Ürünleri İnovasyon Ödülleri 2018”de birincilik ödülü; Muratbey’in buluşu olan Burgu peyniri ‘ne “En iyi Peynir” ödülü
- ICERTIAS'ın 100 kategoride gerçekleştirdiği kalite araştırmasında tüketicilerin onayladığı lezzet olarak, aynı kategoride ikinci kez birincilik ödülü . Muratbey-Türkiye'nin 1 numaralı taze kaşar peyniri ünvanı alınması
- AB’ye ihracat atağı;Türkiye’den Avrupa’ya süt ve süt ürünleri ihracatı yasağının kaldırılmasıyla ihracat yapabilme onayı ve ardından Avrupa Birliği ülkelerine gönderimin başlaması ile Türk peynirleri 16 yıl sonra Muratbey ile Avrupa sofralarında . Avrupa’ya ülkemizden peynir ihracatı gerçekleştiren tek firma olma gururu
- ABD’nin en büyük gıda fuarı Summer Fancy Show’da, ABD New Orleans’da düzenlenen Uluslararası Gıda İşleme ve Paketleme Fuarı’nda (IDDBA), Dubai Gulfood 2018’de ve dünyanın en önemli gıda fuarları arasında bulunan Paris-SIAL Global Gıda Fuarı’nda eşsiz ve inovatif ürünler ile Türkiye’nin başarı ile temsil edilmesi
- Tüketici dostu kişi ve kuruluşların çalışmaları göz önünde bulundurularak belirlenen Avrasya Kalite Ödülleri 2018’de, süt ve süt ürünleri kategorisinde En İyi Peynir Markası ödülü alınması
- Süt ve süt ürünleri sektörüne katkı sağlamak, süt üreticilerini desteklemek, kadınların süt üretimindeki varlığını kuvvetlendirmek ve kadının ekonomik açıdan güçlenmesini sağlamak adına “Peynire Değer Katan Kadınlar” projesinin hayata geçişi.
- Gıda Ar-Ge Merkezi ve Üretim Teknolojileri Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen 10’a yakın projeden ikisi ile TÜBİTAK başvurusu
- Türkiye’nin inovasyon liderlerinin seçildiği İnovaLİG 2018 ödüllerinde Burgu peynir yarı finalde !
2019
- Dünyanın en prestijli ödüllerinden "Customers' Friend – Because It’s You We Care About (Tüketici Dostu Marka - Çünkü Biz Size Değer Veriyoruz)” Ödülü’nün alınması. İsviçre merkezli ICERTIAS'ın verdiği uluslararası ‘‘Customers' Friend (Tüketici Dostu)” madalyasının yanı sıra Üstün Mükemmellik statüsüyle de onurlandırılma.
- “Çocuğa Değer Katanlar Ödülleri”nde yılın “Çocuğa Değer Katan Gıda Üretim İşletmesi “ kategorisinde altın madalya
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen Social Media Awards Turkey ödüllerinde yıl boyunca gösterilen sosyal medya performansıyla ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde birincilik ödülü, altın madalya.
- Muratbey BRC Global Gıda Güvenliği Sertifikasının en üst seviyeye yükseltilerek, AA Grade BRC Sertifikası sahibi sayılı firma arasına girme
- Dünyanın D vitamini ile zenginleştirilmiş ilk hayvancıklar şekilli peynirleri -Muratbey Misto lansmanı
- Mükemmel D vitamini kaynağı Muratbey Plus serisi peynirlerin lansmanı
- Yıldız Teknik Üniversitesi -Teknopark işbirliği ile geliştirilen Misto Game mobil uygulaması ile çocuklardaki görsel zeka, doğa zekası, matematiksel zeka ve kinestetik zeka gelişimine katkı sağlama
- Sektöre katkı sağlamak, kadın üreticileri desteklemek ve kadının ekonomik açıdan güçlenmesini sağlamak adına yürütülen “Peynire Değer Katan Kadınlar” projesi kapsamında üretici kadınlara yönelik eğitimler ile sosyal sorumluluk projesinin sürdürülmesi
- “Okuyan Çocuklar, Güçlü Yarınlar” çalışan gönüllülüğü projesiyle ihtiyacı olan 17 köy okuluna kitap ve akıl oyunları setleri ulaştırılması
- ABD’de düzenlenen ECRM Organizasyonunda süt ürünleri kategorisinde dünya çapında 16 firma arasında tek Türk markası olarak Türkiye’nin başarıyla temsil edilmesi.
- Muratbey’in icadı Burgu peynirin dünyada yaklaşık 60 ülkenin ardından ABD’de de tescillenmesi.
- Dünyanın en önemli gıda fuarlarından Almanya- Anuga Gıda ve İçecek Fuarına, ABD New York - Summer Fancy Food Show’a, ABD New Orleans - International Dairy Deli Bakery Fuarı’na (IDDBA), Dubai Gulfood Fuarı’na ve İtalya Milano -TuttoFood Fuarı’na katılarak inovatif ürünlerle Türkiye’nin başarı ile temsil edilmesi.
- D vitamini eksikliği üzerine bilinçlendirme çalışmalarına hız verilmesi; 41. Pediatri Günleri’ne ve Çocuk Hemşireleri Derneği - Yenidoğan ve Çocuklarda Beslenme Sempozyumu’na katılım. İstanbul Aydın Üniversitesi öğrenci ve öğretim üyeleri ile D vitamini semineri gerçekleştirilmesi.
- Ulusal Sütçülük Kongresi Poster Sunum Programı’nda D vitaminli ürünler ile üçüncülük ödülü
2020
- Almanya’da yayınlanan süt ve süt ürünleri dergisi Milch-Marketing’in okuyucuları tarafından Burgu peynir’in, kendi kategorisinde 2019/2020 için “Yılın Ürünü” seçilmesi ve “Altın Ödül”
- Dünya Süt Ürünleri İnovasyon ödüllerinde” (World Dairy Innovation Awards 2020) D vitamini ile zenginleştirilmiş tek şekil şekil peynir Misto “Best Children’s Dairy” (En İyi Çocuk Süt Ürünleri) kategorisinde finalist. 12 ülkeden, 245 başvuru arasından finalist olmayı başaran tek Türk markası
- Muratbey Misto ve Burgu Plus, SIAL Innovation Paris 2020 organizasyonunda bağımsız uzmanlardan oluşan tüketici ürünleri komitesi tarafından “SIAL Innovation Selection 2020” (2020 SIAL İnovasyon Seçimi) ünvanı ile onurlandırılma.
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen, markaların sosyal medya performanslarının yıl boyunca tamamen objektif ve veriye dayalı olarak değerlendirildiği, Social Media Awards Turkey 2020 ödüllerinde ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde bir kez daha birincilik ödülü, altın madalya.
- Sürdürülebilir Gıda Platformu’na katılım ve Sürdürülebilir Gıda hedefli çalışmalarda öncüler arasında yer alma
2021
- TURQUALITY® programına yükselme. TC Ticaret Bakanlığı’nın güçlü global markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını artırmak amaçlı programına 200. firma ve süt ürünleri sektöründeki sadece 3 markadan biri olarak kabul edilme.
- DENİB iştigal bölgesinde ilk 100 ihracatçı firma arasında yer alma
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen, Social Media Awards Turkey ödüllerinde ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde üçüncü kez birincilik ödülü, altın madalya.
- Gulfood 2021 Dubai ve Sial China 2021 global gıda fuarlarına katılım
- Çin’e süt ürünleri ihracatı izni alabilen sayılı firma arasında yer alarak, Mart 2021’de Çin’e ilk ihracatı gerçekleştirme
- « Dairy Innovator « olarak anılarak davet edinilen “Innovation in Dairy Products” konulu uluslararası webinar’a konuşmacı olarak katılım
2022
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği, Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) desteği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen, Brandverse Awards’un SocialBrands Veri Analitiği Bölümünde ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde 4. kez birincilik ödülü, altın madalya.
- UTSO Ekonomiye Değer Verenler Ödülü
- 2022 yılında Muratbey Misto ile Güvenilir Gıda Platformu tarafından düzenlenen Güvenilir Ürün Zirvesi kapsamında “Feed the Future” ödüllerinde iki dalda birincilik aldık.
2023
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği, Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) desteği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen, Brandverse Awards’un SocialBrands Veri Analitiği Bölümünde ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde 5. kez birincilik ödülü, altın madalya.
- 2023 yılında Muratbey Plus Kaymaklı ile Güvenilir Gıda Platformu tarafından düzenlenen Güvenilir Ürün Zirvesi kapsamında Fonksiyonel Ürünler Kategorisinde birincilik ödülü.
2024
- İhracatın Yıldızları Ödül Töreni'nde ESÜHMİB tarafından verilen en fazla ihracat yapan şirketler ödülü.
- BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği, Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) desteği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen, Brandverse Awards’un SocialBrands Veri Analitiği Bölümünde ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde 6. kez birincilik ödülü, altın madalya.