Medyada Muratbey

Milliyet - Peynir Gemisini Burguyla Yürüttü!

Geleneksel peynire inovatif ürünlerle rakip olan Muratbey'in kurucusu Necmi Erol, Ar-Ge ekibi kurarak'burgu' ve 'sürmeli'adını verdiği peynirleri üretti. 40 ülkede marka tescillerini yaptırdı.

Peynirde inovasyonla farklılaşmayı seçen bir girişimci, Necmi Erol. Murat bey Gıda'nın kurucusu olan Erol, sektörde artan rekabete farklı ürünlerle karşılık verme yolunu seçti. Araştırma geliştirme ekibi kuran Erol, inovatif ürünleri 'burgu' peynirinin az tuzlu, doğal olduğunu ve şekliyle de ilgi çektiğini söylüyor.

Erol, aslen Ordu Mesudiyeli. İstanbul Eminönü'nde peynir ticareti yapan bir babanın oğlu. İTÜ'de Elektrik Mühendisliği eğitimi aldı. Kısa bir süre mezun olduğu işi yapsa da 1970'li yılların şartlarında hem iş hem de maaşının tatmin etmemesi nedeniyle baba işini devam ettirmeye karar verdi. Peynir ticaretini kardeşiyle beraber üretimle sürdürdü.

250 çeşit üretim

Bugün 30 bin metrekarelik alanda 250 çeşit peynir üretimi yapıyor. 400 tane de çalışanı var. Erol, Türkiye'de genelde geleneksel lezzette peynir sevilse de yeni nesil üretimlere talebin arttığını belirtiyor:'Beyaz peynir çok tüketiliyor ama yeni nesil farklı lezzetler arıyor. 30 yaşın altındakiler çok tuzlu geleneksel peynirleri tercih etmiyor.Özellikle çocuklar sürülebilir peynirleri yiyor.Biz geleneksel alanda çok aktif değiliz.Çok fazla fiyat rekabeti var. Standartlara uyumlu üretim yaptığımız için bu hammadde fiyatlarıyla biz gelenekselde rekabet edemiyoruz. İnovasyona yöneldik. Burgu ve Sürmeli inovatif ürünlerimiz. Burgu'da tuz oranını düşürdük, mozzarella tadında altı aylık raf ömrü bulunan bir peynir yarattık. Burgu'nun, 40 ülkede de tescilini yaptırdık."
SÜT FİYATI YÜKSEK
Türkiye'de sütün kilosunun 1.30 TL olduğunu anımsatan Erol, peynir üreticisi olarak süt fiyatlarından şikayetçi: "Avrupa'da ise sütün kilosu 90 kuruş. Biz de sütte devlet teşviği de var. Ama Avrupa'yla fiyat farkı yüzde 50. Kalite ise yüzde 20 düşük. Bu ürünleri insanların yemesi gerekiyor. İnsanın protein ihtiyacının olduğu kanıtlandı. Türkiye'de kişi başı peynir tüketimi sadece 7-8 kilogram. Yıllık tüketim ise 500 milyon kilo. Peynirde fiyatlar yüksek deniyor ama piyasada fiyatı belirleyen daha çok marketler. Ulusal ve yerel marketler kuralları kendileri koyuyor."

Ciro hedefimiz 200 milyon TL
Necmi Erol, Türkiye'de peynir sektöründe çok sayıda merdivenaltı üretici bulunduğunu ama markalı firma sayısının 30'u bulduğunu belirterek, "Süt ve peynir; sektörü 35 milyar TL'lik sektör. Muratbey olarak sektörde ilk on içerisindeyiz. 2013 yılı ciromuz 126 milyon TL. Bu yılki hedefimiz ise 200 milyon TL. İhracatımız var ama çevre ülkelerdeki karışıklıklar ihracatımızı etkiledi. Türkiye'de sektörün gelişimi için süt üretimini düzenlemek gerekiyor. Aslında sektör de tekelleşmeye gidiyor. On yıl içinde sektörün yüzde 90'ı da beş firmanın eline geçer" diye konuşuyor.

13 Kasım 2014 Perşembe

Diğer Haberler